İmana hizmetin en lüzumu
teçhizatlarından birisi hiç şüphesiz şevktir.
Şevk; gayret, heyecan, istek,
arzu, mutluluk, huzur vesair kelimelerden müteşekkil bir kale gibi. İmana olan hizmeti
dolayısıyla imanı koruyan bir kale.
Şevk dolu olan Risale-i Nur
müntesipleri, vazife olarak deruhte ettiği hizmeti külfet olarak görmez.
Yaptığı işten zevk ve lezzet alır. İstenilen sonuca ulaşmak adına şevki olanlar
olmayanlara nispeten hep pozitif, hep müspet, hep kıymetli kalacaklardır. Bahsi
geçen kıymetliler etraflarının harekete geçmesine; kezalik imana hizmetin dalga
dalga artmasına, yayılmasına, muhtaç gönüllere ulaştırılmasına hep ön ayak
olacaklardır.
Meşhur bir söz var, Ashab'a
atfedilen, onlar öndeler diye başlayan; işte o önde olanlar hayat atiyyesini
taşıyan matiyyeler olarak şevkle dolup taşmaktadırlar.
Kıymeti neticeleri sayıldığında
Rabbi Rahimin mükafat ve hediyelerine mazhariyet derecesine kadar ziyade olan
şevkin, şevkli olmanın, şevkle dolmanın elbette bir çok ön şart ve gereklilikleri
vardır.
Ulaşılabilirliği fevkalade kolay
olan şevk halinin aynı zamanda ulaşılması bir o kadar zordur. Bu ifade
çelişkili ve karmaşık gelebilir ama meselenin hakikati bu! Sani Hakîmi kainat üzerinde
anlatan perdelerin, kimine kalın kimine de tül gibi ince olmasını hatıra getirirsek
iddiamıza delil olabilir.
Gelgelelim şevke medar olan ve
iman hizmetinin ben özelinde, varlığına demek çok iddialı olsa da, hiç olmazsa
dolu dizgin devamına ait sebeplerine gücümüz nispetinde keşfetmeye ve bulmaya
çalışalım.
Şevk ve gayrete ulaştıranlar
listesinde en evvel zikredebilceğimiz hiç şüphesiz dolmayan taşamaz, yanmayan
yakamaz haşiyesi ile imanın ziyadeleştirilmesi.
Îman mertebelerinde ki cihanpaha
derecede kıymetli basamakları birer birer çıkmanın bu zamanda en kolay ve
istikametli ve selametli yolu Nur Risâlelerini bol bol okunmasıdır. Dolayısıyla
birinci madde şevk için okumalıyız. Okumak yetmez homurdanmalarına cevap
olarakta; müzakere, mütalaa, yazı, sohbet vesair şerh izah ve tanzim
çalışmalarını mümkün olduğu kadar çok katılmamız gerektiğini şuraya not
düşelim.
Evvelen zikredilen madde bütünü
kapsadığını Nur Risâlelerini eskiden tanıyanlar için söylemeye bile gerek yok
aslında. Bu yazımızla tanışanlar için, kısa bir açıklamak yapmak gerekirse; Nur
Risalelerini okuyanlar kelime kelime imanı bahisleri okuduğu gibi sayfa sayfada
tekvini ayet ve sayfaları okuduğunu; dolayısıyla okumanın adından ziyade ifade
ettiklerinin çok daha derin olduğunu söyleyebiliriz.
Bir diğer nokta şevke medar
arkadaşların kazanılmasından ziyade şevk ve gayreti kıran arkadaşlıklardan uzak
durmak gerektiğidir. Zira biz biliyoruz ki, bir yeri düzenlemeden ve yeni yeni
şeyler almadan evelemirde yapılacak şey, kir ve süprüntüleri temizlemektir. Hem
takva ve amel-i salih esaslarına bambaşka bir boyut kazandıran Nur
Risalelerinin; takvanın amel-i salihi de kapsayan bir hakikat olduğu izahatını,
bu cihetten uygulama sahasına dahil edebiliriz.
Okumanın evrad ve ezkarıda
kapsadığını ve şevkin ziyadeleşmesi için özellikle cevşeni azda olsa devamlı
okumanın ne kadar tesir edeceğini ifade
etmezsek eminim bir şeyler eksik kalırdı.
İman hizmetinde şevkim kırıldı,
artık yaptıklarım ve yapacaklarım içimden gelmiyor; tarzı hal ve hareketlerinde
nefsin aldatmacası olduğunu bilmek insana hakikaten kuvvei maneviye takviyesi
yapıyor. İbadet ve amel ve say’larımızda bazen isteksizliğin varlığını nefsimle
beraber birçok kardeş ve abimde müşahede ettiğimden dolayı teminat vererek şunu
iddia edebilirim. Bu isteksizlik ve zahiren şevksizlik aslında bir başkalaşımın
daha doğrusu bir terakkinin ve kemalatın adımlarıdır. Misal vermek gerekirse
nasıl ekmek yapmak için bazı aşamalardan geçilir bazıları çok kolay bazıları
çok zordur. Una dokunmak insana mutluluk verirken fırına yaklaşmak sıkıntı ve
darlık verir aynen öylede ubudiyet hayatında bazen bu haller olur. Mühim olan bu
durumun hakikatini bilmek ve isteksizde olsa devam etmek olacaktır.
Ta’dat etsek sayfalar dolusu
hakikatlere gebe olacak bu yazımıza şimdilik bu kadarı ile iktifa edelim. Rabbi
Rahim şevke medar hasiyetler taşıyan okumaları ve arkadaşlıkları ve en ziyade
halleri nasib etsin.
Yorumlar
Yorum Gönder